top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד אמיתי בן אור

אז איך מתחילים?

על מנת להתחיל בתהליך, אנחנו צריכים לדעת את הנתונים הבאים:

  • מוצא משפחתי (מספיק שרק הסבא נולד במרוקו זה מספיק)

  • שם ושם משפחה שלכם.

  • שמות ההורים שלכם וארץ מוצאם.

אנחנו נבצע עבורכם את בדיקת הזכאות הראשונית בחינם, במידה ותתאימו עוברים לשלב הבא

אתם שולחים לנו צילום של המסמכים הבאים:

  • צילום ת"ז.

  • צילום דרכון.

  • צילום תעודת נישואין שלכם או של ההורים שלכם (לא לדאוג, זה רק כדי שהקהילה היהודית בפורטוגל תקבל הוכחה ליהדותכם).

  • תעודת לידה (אם שי מצויין, אם לא, ממש לא נורא השליחים שלנו כבר ידאגו להוציא אותה)

כמה זמן לוקח ההליך ?

נכון להיום, הליך ממוצע של הוצאת הליך אזרחות נע בין שנה וחצי לשנתיים וחצי, יש לציין כי בעקבות מגיפת הקורונה שהחלה בתחילת שנת 2020, ייתכנו עיקובים נוספים בשל הסגרים הממושכים שהוטלו בפורטוגל.

הליך הוצאת האזרחות הפורטוגלית כוללים שלושה שלבים מרכזיים:

1. בדיקת זכאות עקרונית

במסגרת ההליך המקדמי, ולאחר שקיבלנו מכם את המסמכים (צילום דרון+תעודת נישואין) ואת הפרטים (שמות ההורים והסבים) אנו פונים לקהילה היהודית על מנת שהם יבחנו את הבקשה שלכם ויתנו את הסכמתם העקרונית לבקשה. הליך זה אורך בין 1-3 ימי עסקים.

2. קבלת אישור סופי מהקהילה היהודית בפורטוגל

לאחר איסוף החומרים, אנו מכינים עץ משפחתי שלכם על פי הכללים שהקהילה היהודית קבעה, ושולחים את כל המסמכים ביחד עם העץ המשפחתי לקהילה היהודית.

בלי אישור של הקהילה היהודית לא ניתן להמשיך להוצאת האזרחות – אל דאגה עם הידע, הנסיון והקשרים שיצרנו איתה, היה לנו עד כה (טפו, טפו) 100% הצלחה.

אישור הקהילה מהווה את החותמת הרשמית לכך שאתם צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל.

הליך לוקח בממוצע כ- 45 ימי עסקים.

3. הגשת בקשה לממשל הפורטוגלי

לאחר שהקהילה היהודית אישרה את זכאותכם לקבלת הדרכון, אנו נכנסים לשלב הבירוקרטי והפורמלי ביותר. חשוב לציין שאנו נטפל בבקשה באופן המיטבי, כך שאנחנו דואגים לבצע את רוב העבודה הבירוקרטית, לצד עורכי דין, מתורגמנים, נוטריונים ועוד. למעשה, אנחנו נאסוף את מכלול הטפסים, נחתים את עורכי הדין והנוטריונים ונתרגם אותם לשפה המקומית, ואתם תצטרכו לחתום על הטפסים הללו, על מנת שנוכל להגישם לרשויות בפורטוגל.

ההכנות להגשת בקשת האזרחות אורכות כחודשיים עד שלושה ובסיומם מוגשת הבקשה באופן רשמי ואתם מקבלים אישור על כך (מדובר על פרק זמן של כ-5 חודשים מרגע היציאה לדרך).

כעבור שנה וחצי עד שנתיים של המתנה ובדיקות נוספות (אינכם נדרשים עוד לעשות דבר בשלב זה) תתבשרו כי בקשתכם אושרה ואתם אזרחי פורטוגל באופן חוקי – מזל טוב!

חשוב לדעת כי ממשלת פורטוגל עשויה להקשיח את התנאים לקבלת אזרחות פורטוגלית, לקריאה נוספת בנושא לחץ כאן

4. קבלת הדרכון

לאחר שקיבלתם את מלוא האישורים הנחוצים, תוכלו לגשת אל שגרירות פורטוגל בישראל, להזמין תור להנפקת דרכון, להצטלם לדרכון החדש שלכם ולקבלו בדואר.

מכיוון שבשגרירות בישראל יש עומס רב אז לקוחות רבים אשר אינם מעוניינים להמתין וכבר מרוב התרגשות רוצים לקבל את הדרכון, "קופצים" לביקור בזק בפורטוגל ומקבלים את הדרכון ותעודת הזהות בו במקום.

bottom of page