top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד אמיתי בן אור

אזרחות פורטוגלית לילדים

הוצאת אזרחות פורטוגלית לילדים היא אחת ההחלטות הכי חשבות שאתם יכולים לקבל כבר עכשיו לגבי עתיד ילדכם.

אתם שואלים למה? מכל הסיבות האפשריות, קבלת אזרחות לילדים תאפשר להם לעבוד ולגור באירופה אחרי הצבא כשהם עושים את הטיול הגדול, ובכך לחסוך אלפי שקלים כבר בזמן הטיול מבלי לדאוג לוויזת שהיה או ויזת עבודה.

לימודים במוסדות לימוד אירופאיים שרבים מהם בחינם! מה שיקנה להם יתרון אדיר כבר בתחילת דרכם בחיים.

הילד ספורטאי? מצויין! עם האזרחות האירופית הוא יוכל לשחק באירופה ללא בעיה מה שיקל מאוד על ההתקדמות המקצועית שלו.

למה לא לחכות עם זה... כי אנחנו באמת לא יודעים (ומי שאומר שהוא יודע פשוט מטעה) עד מתי ניתן יהיה לקבל את הזרחות הפורטוגלית כפי שניתן לקבל אותה היום באופן יחסית קל ומהיר.

לצערנו הליך הוצאת האזרחות של הקטינים לא נכלל במסגרת החוק לצאצאי ספרד ופורטוגל מה שמקשה על ההתאזרחות של כל המשפחה באותו מועד ובבת אחת.

איך זה עובד בפועל?

נכון להיום, החוק למגורשי ספרד ופורטוגל מאפשר הגשת בקשה רק למי שמלאו לו 18 לכן ילדים מתחת לגיל זה יכולים להגיש בקשה לקבלת אזרחות רק לאחר שהורי הילד (אחד או שניהם) מקבלים את האזרחות הפורטוגלית, ואז המסלול שמסדיר את הטיפול בהליכי האזרחות עבור הילדים הקטינים היא מסגרת החוק הרגילה –זאת המוגדרת בחוק ההתאזרחות הפורטוגלי 'הרגיל' שהינו הליך זהה להליך התאזרחות של כל קטין אחר אחר.

ילדים שנולדו לפני שאחד ההורים הפך לאזרח פורטוגלי

הילד נולד לפני שההורה קיבל את האזרחות הפורטוגלית כדי שהילד יקבל אזרחות פורטוגלית יש להוכיח "זיקה" של הילד לפורטוגל, אותה זיקה יכולה להיות עצם העובדה שאחד ההורים או שניהם הם אזרחים פורטוגלים אולם ישנם עוד זיקות רבות שניתן להוכיח ולא מדובר ברשימה סגורה, עוצמת הזיקה נבחנת בד"כ בהתאם לגילו של הילד (ככל שהוא צעיר יותר כך רמת ההוכחה של אותה זיקה נמוכה יותר ולהפך), מדובר בהליך שהינו באופן יחסי קצר יותר מהוצאת אזרחות של ההורים, ובד"כ ההליך אוך כשנה עד שנה וחצי.

ילדים שנולדו אחרי שאחד ההורים הפך לאזרח פורטוגלי

ילדים שנולדו אחרי שאחד ההורים כבר קיבל את האזרחות הפורטוגלית שנולדו הינו הליך שהיינו מגדירים כ-"חצי-אוטומטי" מאחר שעצם העובדה שאותו ילד נולד לאזרח פורטוגלי מקנה לו באופן אוטומטי את הזחות להיות אזרח, אז למה רק חצי אוטומטי – מפני שעדיין מדובר בכל מיני פרוצדורות, הגשת מסמכים וכו' , כדי שאותו ילד יוכל לקבל את האזרחות הפורטוגלית בפועל.

ההמלצה שלנו

  • ילד מגיל 16 ומעלה - תמתינו עד גיל 18 ואז להגיש את הבקשה במסלול ה"רגיל".

  • קטין עד גיל 16- אם לאחד ההורים יש כבר אזרחות פורטוגלי אז אפשר ורצוי להתחיל את ההליך עבור הילדים אם אחד ההורים עדיין לא אזרח - זה הזמן להתחיל את ההליך עבור אחד ההורים או שניהם ולאחר מכן את ההליך עבור הילד.

**שימו לב - אזרחות פורטוגלית לקטין, ואין זה משנה באיזה מסלול, הינה צעד חכם ביותר והשקעה פנטסטית לעתידו של הילד וכל של צאצאיו וצאצאי צאצאיו, בעלות שווה לכל נפש ייפתחו בפניו בעתיד אין ספור אפשרויות והזדמנויות במדינה נעימה, בטוחה ויפהפייה ובכל שאר מדינות האיחוד האירופי, ובעולמנו שהפך לכפר גלובלי – זה יתרון עתיד ושדרוג משמעותי.

bottom of page