top of page
  • תמונת הסופר/תAmitai yosef Benor

איך מוציאים תעודת לידה ממרוקו?

בחרתם להתחיל בהליך של הוצאת האזרחות הפורטוגלית שלכם? מעולה! הולכות להיפתח בפניכם אין ספור אפשרויות של תעסוקה, מגורים וחוויות חדשות.

אבל מה עושים אם נולדתם במרוקו? הרשויות בפורטוגל דורשות להמציא להם את תעודת הלידה במקום שבו נולדתם, מי שנולד בישראל והוא ממוצא מרוקאי (אחד ההורים נולדו במרוקו או אחד מהסבים) מצרף רק את תעודת הלידה הישראלית.

בשנים האחרונות הרשויות במרוקו החלו בהליך הנגשה של חלק גדול מהפעולות הבירוקרטיות כמו הוצאת תעודת לידה וכיום ניתן להוציא את תעודת הלידה דרך האינטרנט בקישור הבא: https://www.watiqa.ma/

חשוב לציין כי תעודת הלידה צריכה לכלול חותמת "אפוסטיל" שמאשרת כי תעודת לידה היא תעודת לידה מקורית.

את תעודת הידה ניתן לשלוח לנציגויות ממשלת מרוקו ברחבי העולם.

למרות שכולנו מכירים מישהו שנסע לבקר בטיול שורשים במרוקו, המצב המדיני בין ישראל ומרוקו, שנכון לשנת 2021 הולך ומתחמם, עדיין אין למרוקו נציגות רשמית במדינת ישראל (יש לה ברמאללה) ולכן גם אם תצליחו להוציא את תעודת הלידה מהאתר הממשלתי (חשוב לציין שהאתר הינו בשתי שפות: ערבית וצרפתית) תהיה לכם בעיה לקבל פיזית את תעודת הלידה.


מה כן אפשר לעשות כדי להוציא את תעודת הלידה ממרוקו?


בשל הקשרים הרבים שצברנו לאורך השנים שאנו מטפלים בהוצאת אזרחות פורטוגלית, יש לנו אפשרות לסייע ללקוחותינו להוציא את תעודת הלידה המרוקאית, לשם כך נצטרך לקבל מכם מספר פרטים כגון העיר שבה נולדתם במרוקו, שנת הלידה הידוע לכם ומסמכים שיש ברשותכם ממרוקו (אפשר רק העתק) כמו למשל צילום של תעודת לידה ישנה או את - “Livret de famille” (ספר משפחה בצרפתית).

אורך הזמן להשגת תעודת הלידה המרוקאית משתנה מלקוח ללקוח ותלוי במקום הלידה והשנה והקושי שככרוך בכך והוא נע בממוצע כחודש ימים.

כל מה שנדרש מכם הוא ליצור איתנו קשר ואנחנו ניקח את זה משם.


מה עם תעודת יושר ממרוקו ?

הרשויות בפורטוגל דורשות באופן פורמלי מכל מי שגר יותר משלושה חודשים במקום אחד להמציא לו תעודת יושר מאותו מדינה. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי על פי רוב ומהניסיון שלנו עם הרשויות בפורטוגל, כל מי שעלה לארץ כשהוא מתחת לגיל 16, לא יידרש להמציא את תעודת היעדר רישום פלילי מאותה מדינה שהוא נולד בה.

אז מה נשאר לכם לעשות ?


כל מה שנשאר לכם לעשות כדי להנות מהדרכון הפורטוגלי, שיאפשר לכם ולילדכם (בעתיד או בהווה) להינות מכל היתרונות הרבים שלו כגון, האפשרות ללמוד באירופה, לעבוד, לגור להרגיש בטוחים שעל כל רעה שלא תבוא, חס וחלילה, אתם ומשפחתכם, בכל רגע נתון, יכולים להגיע למדינה שבה אתם אזרחים שווי זכויות, להקים עסקים ואולי סתם לטייל בחופשיות ברחבי העולם - הוא ליצור איתנו קשר ולהתחיל לחיות את החלום.

bottom of page