top of page
  • תמונת הסופר/תAmitai yosef Benor

תאונות עבודה


נפלתם במדרגות במשרד? נחבלתם מאחת ממכונות הייצור או נפגעתם באתר הבנייה? הידעתם שאפילו תאונת דרכים בדרך לעבודה נחשבת לתאונת עבודה!


לא תמיד עובדים מודעים למלא הזכויות שלהם, דבר המוביל לפגיעה בזכויות. גם עצמאים הם בעלי זכויות וחשוב לדעת זאת. אם נפגעתם בתאונת עבודה מגיעים לכם פיצויים והטבות שונות. אך בפועל ישנם מקרים רבים בהם עובדים אינם דורשים פיצוי. במאמר זה נסביר בקצרה את הזכויות שלכם, אך במידה ונפצעתם מומלץ לפנות לעורך דין דיני עבודה חיפה על מנת לקבל ייעוץ אישי.


אם נפגעתם בתאונת עבודה אתם זכאים לתבוע את הביטוח הלאומי, את המעסיק ואת חברת הביטוח כמו גם כל מי שקשור.


לכל העובדים ישנו ביטוח נפגעי עבודה מטעם הביטוח הלאומי. ביטוח נפגע עבודה מעניק למבוטחים פיצוי על אבדן הכנסה בתקופה שלאחר הפציעה (עד לתקופה של 3 חודשים). אם כתוצאה מהפגיעה נגרמה לעובד נכות הוא זכאי לקצבת נכות או מענק, בהתאם להחלטות הוועדה הרפואית. כמו כן הנפגע זכאי לטיפול רפואי חינם. חס וחלילה אם העובד נפטר כתוצאה מהפגיעה, או משפחתו זכאית למענק או קצבה חודשית.


שימו לב כי גם אם חליתם בנגיף הקורונה, כתוצאה מחשיפה במקום העבודה, זו נחשבת לפגיעת עבודה.



סוגי תאונות עבודה


החוק מכיר ב 3 סוגים של תאונות עבודה:


1. תאונת עבודה שאירעה תוך כדי העבודה ובעקבות העבודה, כולל תאונות בדרך לעבודה וחזרה ממנה.

2. מחלת מקצוע אשר נגרמה כתוצאה מחשיפה לחומרים או לתנאי הסביבה בעבודה.

3. פגיעת מיקרוטראומה הנובעת מביצוע פעולות חוזרות ונשנות.


עיקרון המפתח בתאונות עבודה הוא הקשר הסיבתי. כלומר לצורך הטלת האחריות יש צורך להוכיח קשר סיבתי בין הפציעה שנגרמה לעובד לבין תנאי העבודה או התרשלות המעסיק. ישנם מקרים בהם קל להוכיח את הקשר הסיבתי, אך מקרים מסוימים, כמו למשל פגיעות מיקרוטראומה, עשויים להיות מאתגרים. לכן גם חשוב תמיד להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה בחיפה.


מה עושים לאחר התאונה


  1. יש לפנות לקבלת טיפול רפואי ראשוני. על המעסיק לספק לכם טופס למתן טיפול רפואי לנפגע בעבודה. ישנו טופס נפרד לעצמאים.

  2. יש להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה. את התביעה מגישים לביטוח הלאומי בצירוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

  3. ניתן לעקוב אחר הטיפול בתביעה באתר הביטוח הלאומי. שם גם תופיע ההחלטה בעניינכם.

  4. קבלת דמי הפגיעה במידה והתביעה אושרה. דמי הפגיעה ישולמו עד 91 יום מיום הפגיעה.

  5. החזר על הוצאות טיפול רפואיות. לאחר שיש לכם את הטופס בו הביטוח הלאומי הכיר בתאונת העבודה יש לפנות לקופת החולים ולבקש את החזר ההוצאות.

  6. הגשת תביעה לנכות עבודה במקרה שנגרמה לכם נכות מעבר לתקופת 91 הימים. יש לצרף את כל האישורים הרפואיים ואתם תוזמנו להופיע בפני וועדה רפואית.


עורך דין תאונות עבודה חיפה


נפגעתם במקום העבודה או בדרך אליו? הוזמנתם לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי? אינכם לבד. עורך דין תאונות עבודה בחיפה ילוו אתכם בהגשת התביעות וטיפול בכל ההליכים - רק כך תוכלו להבטיח את מימוש מלוא הזכויות המגיעות לכם.


bottom of page